A férfi és az ő fegyvere

2009.12.02. 20:16

Tegnap, amint rányomtam a publikál gombra, az hasított az agyamba, hogy „szomba, valamit kihagytam". Most akkor jön az a kihagyott dolog, kis anekdota formájában, remélem tetszeni fog. Ha tudnék rajzolni, akkor úgy tálalnám, de talán így is hatásos lesz.

Múlt héten sétáltunk Ívivel a Ferenc körúton és miközben tekintgettünk jobbra – balra és beszélgettünk, megláttam egy kirakatot. Ha hétéves lettem volna, rögtön odatapasztom az orromat az üveghez. A bolt tele volt késekkel, kardokkal és szablyákkal. De rendesen olyanokkal, mint ami a filmekben van. Kicsi, nagy, közepes, vékony, vastag, görbe, egyenes, minden. Fellángolt bennem valami ősi izzás. Láttam magam egy lángoló bástyán, ahogy küzdök és ázok a gonosz vérében. Biztos valami elcseszett várvédő voltam valamelyik előző életemben. Az ösztönöknek nem lehet parancsolni, ezért rá is kezdtem:

-         Évííí!

-         Nem, nem kapsz kardot!

-         De egy kard bármikor jól jöhet.

-         Miért is?

-         Ebben a mocskos, kiszámíthatatlan világban már semmiben sem lehetünk biztosak. Bármikor jöhetnek az orkok, vagy a zombik. És ha egy karddal nem is leszünk kint a szarból, de biztos, hogy kintebb leszünk, mint például… akárki más, akinek nincs egy rendes kardja.

-         Aha, nem.

-         De, de, de egy kard…

-         Nem, menjünk!

Nem hagytam annyiban a dolgot, akármikor megláttam egy sötét, baljós folyosót, épületet, lépcsőházat vagy pincét megjegyeztem, hogy:
- Most akár oda is bemehetnék és életre szóló kalandokba keveredhetnék, feltéve ha lenne egy jó kardom - a választ gondolom sejtitek.
Egyik este mondjuk fura hangokat hallottunk az ajtónkon túlról, és akkor majdnem sikerült meggyőzni Ívit, de végül visszakozott. Tartottam magam ahhoz, hogy egy idő után Ívi azt mondaná a kardomra:

„Hát, picim! Tényleg jó, hogy van a háznál egy jól megélezett kard.”

Miután erre gondoltam, láttam magam, ahogy ülök, kézfejem helyén egy nagyon véres törölköző, lábamnál egy hűtőtáska, mögöttem a Sürgősségi felirat és Ívi a mellettem levő széken rám néz. Bánatosan, beletörődő arckifejezéssel megcsóválja a fejét és azt mondja:

„Hát, picim! Tényleg jó, hogy van a háznál egy jól megélezett kard.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandokanagyvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr941569620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hayna 2009.12.03. 07:41:05

:)
Aki kardot fog, kard által vész el.

LacKoLa 2009.12.03. 12:50:49

Király a kard, de én majd akkor fogok venni, amikor feltalálják a fénykardot. De akkor sebtiben :) Egy fénykarddal már a VIII. kerületben is nyugodtan végigsétálhatsz. ..Persze egy sima karddal is, csak az vérnyomot hagy, ha helyzet adódik.

cyberfuker85 2009.12.03. 16:13:14

ez nagyon érdekes. én is a kard kérdésen merengtem a minap.ami a fénykardot illeti, ha este neszelnek a lakásban nem kell külön zseblámpát vinned a fénykard kettő az egyben, negatívumként azt tudom felhozni ,hogy a star wars a legfosabb amit mr lucas valaha összetákolt.unalmas és ratyi.a sima kardhoz pedig álljon itt egy Its always sunny philadelphia idézet:
"Dany DeVito:Who spent 5000 dollars on a samurai sword
Mac: your had of security
DD:its not a bussines expense!
Mac: yes its is frank!
charlie: just wait untill he will save your life with that one day!"

üzenem ívnek, hogy bár balesetveszélyes és ha a jaca forgatja könnyen köthettek ki a kórházban "a nagy csata" nélkül is :D de neked ív mindenképpen kéne egy önvédelmi tőr... elvégre pest egy veszélyes város

u.i.: a blogom ma frissül van netünk yeah!

Ívi 2009.12.03. 17:06:34

Köszi az aggódást, de ügyes kislány vagyok én:), bár így, ezt a posztot olvasva elgondolkodtam ezen a kard dolgon....Buksikám, meggyőzőbb vagy írásban, mint szóban.
(Laci! A fénykard béna.)

süttyő 2009.12.03. 19:13:56

a kardnak alapból nincs funkciója mostanában, tehát teljesen értelmetlen.
viszont jöhetnek a kritikák a képregényekről, mert én megint lemaradtam mindenről, pölö a marketingstratégiát beszerezted?

LacKoLa 2009.12.03. 22:32:27

@Ívi: micsodaa?? hát nézd már meg, hogy milyen menő!
tessék itt egy lila, hogy neked is tetsszen

www.youtube.com/watch?v=lqqmEGmDUi0

A Star Wars pedig nem szar. Csak érezni kell! :D

cyberfuker85 2009.12.03. 23:43:40

@cyberfuker85: jézusom most látom ,hogy a head of security helyett had of securityt írtam remélem mindenkinek feltűnt milyen english skillt lehet cirka 2 év alatt összeszedni angliában :D a többiről nem is beszélve,mert bár idéztem...a valóság az ,hogy fejből tudom 4 évad script-jét. :D ívi vegyél tőrt a videód király. laci vegyél fénykardot tudom,hogy lehet kapni nézd meg ebayen vagy amazonon. süti mi a fasz ez a marketinges cucc???jééééézusom!?
jaca vegyél pengét te is! hayna! még mindig ezek a legtutibb anya hozzászólások amiket életemben olvastam!

Zsozsiszo 2009.12.22. 20:39:13

Jaca, a helyedben egy Hattori Hanzo féle szamurájkardra fájna a fogam, és ha meg van, örömmel neked adom a pulcsimat, ami hasonló mint a menyasszonyé:P
süti beállítások módosítása