Kalandra fel!

2012.07.24. 21:51

Fájdalmas ez. Felnőttem. Nem mondom, hogy végérvényesen és visszafordíthatatlanul – a remény mindig él, ugye – de eléggé. És ez megrémít. De ez így rendben van. Gondolom. Ez a dolgok rendje. Mint amikor a gyerek megnyomja a gombot és közlik vele:

-          Gratulálunk! Felnőttél!

-          De nem érzek semmi változást, nem érzem magam felnőttnek.

-          Hamarosan fogod.

-          Semmivel sem vagyok bölcsebb, mint eddig.

-          Ez rendben van.

-          És nem is érzek nagyobb felelősségtudatot.

-          Ez is rendben van így. Felnőtt vagy, barátkozz meg vele.

Úgy érzem ma reggel nyomtam meg a gombot. Minden reggel elmegyek (munkába menet) egy elhagyatott gyártelep mellett. A betonkerítés fölött hatalmas fém építmények, omladozó betonoszlopok, gigantikus csarnokok látszanak. Kísérteties az egész. Kurva jó hely! Amikor nem merülök bele nagyon az olvasásba kacsintgatok a telep felé és azon merengek, milyen kalandokat fogok ott átélni, amikor bemászok és szétnézek. Van is egy kidőlt rész a kerítésen. Kényelmesen be lehet lépni alatta, mint a mesékben a varázslatok birodalmába. És úgy gondolom, hogy pont az.
Ma reggel volt a legnagyobb a kísértés. Sütött a nap, de nem volt döglesztő meleg, néha egy felhő tette változatossá az eget, a villanyoszlopokról dolmányos varjak méregettek. Minden tökéletes volt. Aztán eszembe jutott, hogy nem fogok bemenni, mert munkába kell. Mennem. És az is eszembe jutott, hogy az életben nem fogok én bemenni oda. Mert mindig munkába kell mennem. Munkán kívül felüljek a buszra, elmenjek a munkahelyem mellé, hogy bemenjek egy lerobbant gyártelepre? És ha megkérdezik ott, hogy ki vagyok, mit mondok? Én egy 26 éves ember vagyok, van egy albim, egy munkám, fizetem a számlákat és a nyugdíj előtakarékosságot. És fogalmam sincs, hogy mit keresek itt, mert ilyet a tizenéves suhancok szoktak csinálni. Most komolyan, hogy nézne ki ez az egész? Meg amúgy is, mit csinálnék ott? Érdekes köveket és vasdarabokat gyűjtenék? Betörném a megmaradt üvegeket? Üres sörösdobozt rugdalnék?
Ma reggel mérföldekre éreztem magam ezektől a dolgoktól és így a boldog, felelőtlen gyermekkortól is.
Szerencsére, ahogy az elején is említettem, a remény még él. A reggeli érzéseimnek az emléke ugyan megvan, de már közel sem olyan intenzíven. Előfordulhat, hogy mégis bemegyek valamikor arra a gyártelepre sörösdobozt rugdalni. Tegyük fel, ha valaki azt mondaná, hogy: „Hé! Engem érdekelnek azok a romok. Ugorjunk be valahova egy kis piáért, aztán gogogo!”

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandokanagyvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr344676058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LacKoLa 2012.07.25. 18:51:18

Hát ez az. Pont ez a baj a felnövéssel, hogy mindenre megkérdezi az ember, hogy miért? Mi értelme van?

Régen, amikor bemásztál mindenhova, akkor megkérdezted, hogy "de minek másszak be? Ez mire jó?" Lófaszt. Bemásztál, és kész. Vitt a kiváncsiság, meg a hév. Aztán legfeljebb megkergetett egy kutya, jött a vasvillás, vagy ilyesmi. Volt egy jó sztorid másnap a játszótéren. Ha nem volt ott semmi nagy eresztés, akkor meg megvontad a vállad, aztán kijöttél. Te mindenesetre benéztél, megpróbáltad.

Szóval takarodjál be oda a gyártelepre, már csakazértis, és írj róla egy posztot. Sőt, csinálj képeket is, betört ablakokról, falfirkákról, hajléktalanok székleteiről.

Bemész, felfedezed, és amikor másnap ülsz a buszon, már ismerősként fogsz tekinteni arra a telepre. És már nem az fog motoszkálni a fejedben, hogy "ú, ide be kéne mászni!", hanem az, hogy "ú, ide bemásztam!"

Hayna 2012.07.26. 08:15:11

@LacKoLa: Nem jó ilyesmit egyedül csinálni. Másszatok be együtt, vagy ne biztasd Jacukát, hogy másszon be.

Metál Isten 2012.07.26. 13:01:28

Szerintem sem érdemes kihagyni. Vigyél egy fényképezőt és rögtön megvan a magyarázat is. Ha már van bejáratott bejárat ott (haha), akkor az azt jelenti, hogy mások is járnak oda, mert valami miatt jó. Ha a "mit is csinálhatnék ott bent" opciókat kihagyod, még egy kellemes kis séta is lehet belőle.
Egyszóval menj. Ha kell támogatás ehhez, megyek én is. :)

Admiralilles · http://kalandokanagyvarosban.blog.hu 2012.07.26. 21:10:25

Ma már odaúton a buszról megnéztem a telepet. Láttam kutyakenelt, illetve egy furgont. Mondjuk ez a telep teljesen ellentétes oldala, mint ahol a "bejáratot" láttam. Szóval nem tántoríthatnak el! Már ez is egy program.
süti beállítások módosítása