Két alázás

2011.04.30. 12:32

A tegnapi boldog élmény elég vékonyka volt és mostanában tényleg nem erőltettem az érdemi frissítést. Ennek két oka van: legendás lustaságom és a Portal nevű játék. De fel a fejjel, ez jövő héten változni fog, mivel az utolsó előtti pályán vagyok és a nem írásnak egyik mellékhatása, hogy rengeteg dolog összegyűlt a fejemben, amiket le kell engedni. Ezt most el is kezdem két alázással.

A héten ebéd közben olvasgattam és találtam egy érdekes írást. Ha jól tudom ez az ügy valamikor tévében is lement. Annyi a lényeg, hogy egy család kiköltözött a városból egy kis faluba, de nagyon szenvednek, mert a szomszédban tehenek vannak és nem bírják az istállószagot. Mármint a család nem bírja, a tehenek köszönik szépen, jól vannak.
Most követelik, hogy a gazda költöztesse el a teheneket. Én erről azt gondolom, hogy húzzanak vissza a városba! A tehenek voltak ott előbb. A vidéki léthez ez hozzátartozik. Hol legyenek a tehenek, ha nem falun? Ennyi erővel lehetne a faluban egy irodaház is, hogy ne kelljen messzire járni dolgozni. Mondjuk akkor többen laknának falun, és akkor kellene szép négy vagy akár hatsávos út is. Meg nagyobb lakóépületek. De a több embernek már a kisbolt sem elég, bedobhatnának pár plázát is a falu közepére. Több ember több szemetet is termel. Nem baj, a falu mellett van egy csomó föld, amin csak kukoricát meg búzát meg ilyen faszságokat termesztenek, tehát tuti szemétlerakót lehetne oda csinálni. Gondolom értitek. Miért van az, hogy ezek az emberek nem veszik észre magukat, hogy a tipikus nagyvárosi seggfej bunkó karaktert hozzák? Ez a baj velünk, magyarokkal. Jár nekem! Az enyém! Ide vele! Te dögölj meg, nekem legyen jó! Jogom van hozzá! – ez amúgy a kedvencem. Nekem jogom van hozzá! – imádom, komolyan.
A másik, amin kiakadtam, hogy egyes általános iskolákban kötelező olvasmány lett a Harry Potter. Csak gratulálni tudok a nagyon okos ötletgazdának. Volt egy könyv, amit szívesen olvastak a gyerekek, erre el kellett venni tőlük. Miért baj az, ha valaki a kötelezők mellett Harry Pottert is olvas? Akit meg nem érdekelt, annak így sem lesz nagy élmény, hogy el KELL olvasniuk. Cserébe ha valakit érdekelt volna egy picit, teljesen elmegy tőle a kedve, mert kötelező egyenlő valami hosszú unalmas szar.

Véleményeket várom kommentbe, vitatkozzunk egy jót!

És akkor megint egy vékonyka pozitívság:

Walking Dead magyar oldalak.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandokanagyvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr12866524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dittike 2011.04.30. 12:46:44

de jó hogy faluról írsz :D :D
van negatívum nyilván, ha nem szokott hozzá az ember (esetemben pl ponn ez van)de szép a táj, nyugi, madarak, dombok, rókák, szieszta! :D
beugrani a tescoba viszont nem lehet, meg elmenni enni 1 kínait---de megtanítja az embert előrelátónak lenni a vásárláskor.
Harry Pottert én is mind elolvastam, és valóban aki le***ssa annak ugyan olyan kín lesz elolvasni, mint annak idején a kötelezőket! Viszont aki fogékony rá, annak olyan olvasás élményt nyújt ami által ha már csak évente 2 könyvvel olvas többet, már megérte. csak nem az eddigiek rovására kell feladni kötelezőnek!!!!

Ívi 2011.04.30. 15:49:02

Az én falun nevelkedett orrom meg nem bírja a szmogot/port. Fél év alatt ki is alakult egy király poratka allergiám, ami valószínűleg nem nagyon fog már elmúlni. Mégse hőbörgök a pestieknek...én akartam ide költözni. (Bár ezzel is lehetne vitatkozni, ha máshol is láttam/láttunk volna némi esélyt bármilyen munkára, nem Pest lett volna álmaink városa.)
A kötelezők meg viccek! Ha lenne minden évfolyamnak egy 20-as listája, hogy "Na ebből válassz bármit", lehet, h nagyobb kedvvel állna neki mindenki, csak akkor meg ugye a tanítónéninek kellene mind a 20 könyvet ismernie, az meg manapság már túl nagy elvárás. :)

Hayna 2011.05.01. 07:25:40

Meg kellene kérdezni a svájciakat, hogy csinálják. Hátul az udvarban tehenek vannak - nem 2, hanem 12 - elöl fizetővendéglátás, a háziasszony parasztasszonyképzőt végzett (alapfokú mezőgazdasági ismeretek mellé még pénzügyi,idegenforgalmi ismeretek, háztartástan, kommunikáció, higiénia - a hivatalos 3 nyelv mellé még egy negyedik), vendégek vannak, trágyaszag nincs.

Hayna 2011.05.01. 07:29:31

@Ívi: A mai könyvtárosok hány könyvet ismernek képregényeken kivül? Mert a régiek (középiskolai végzettséggel) minden korosztálynak, érdeklődési körnek tudtak könyvet ajánlani.

Ívi 2011.05.06. 10:16:25

@Hayna: Én azért szeretném hinni, hogy annak a néhány lézengőnek, aki betéved egy könyvtárba a maiak is tudnak mit ajánlani...
süti beállítások módosítása