pozitívságok kísérlete

2011.03.11. 16:45

Tegnap este nézegettem az American Elf-et és érdekes dolog szúrt szemet. Nem nagyon találtam olyan stripet, ami szomorú. És mivel ez egy napló, kéne lennie néhánynak. Még a humoros képregényekben is van egy-egy szomorú képsorozat (például a Kázmér & Hubában). Ő a világ legboldogabb embere, akinek 12 éve csak boldog, kellemes vagy vicces élményei vannak? Aztán eszembe jutott, hogy lehet, hogy vannak szomorúak is, csak kevés. Vagy pedig direkt a jó élményekre koncentrál. De 12 éven át minden nap? És jött az ötlet, hogy miért is ne? Csak van minden nap legalább egy kis apróság, aminek lehet örülni, nem? Ezt kell nekem is csinálnom. Mától minden nap írok egy boldog/kellemes/vicces eseményt/történetet/gondolatot/élményt, ami előző nap esett/született meg. Ez miért is lesz jó? Jöjjön a felsorolás:

-               Már egész nap a pozitív dolgokra fogok koncentrálni.

-               Jobban megjegyzem az apróságokat, amik miatt végső soron szép ez a világ.

-               Igazi kihívás, lévén, hogy egy cinikus szemétláda vagyok.

-               Kénytelen leszek néha végiggondolni, hogy mi minden történt velem az előző nap és így remélhetőleg jobban átélem az életem.

-               Szerintem az emlékezőtehetségem is fejlődni fog.

-               Minden nap lesz frissítés.

Igen, jól olvasod! Ezt az egész kísérletet itt tervezem, a blogon. Eszembe jutott, hogy indítok egy új blogot, de lusta vagyok, meg lehet, hogy nem lesz hosszú életű ez a dolog. De remélem az lesz. Ha nincs semmi, pozitív a napjaimban, semmi, amit észrevehetek vagy megélhetek, akkor hatalmas problémák vannak. De majd gyakorlatban meglátjuk.
Megjött a kedvem a felsoroláshoz, jöjjenek a szabályok:

-               Minden nap az előző napi - legyen egyelőre pozitívság – pozitívságot írom le, így a késő esti élmények is játszhatnak.

-               Tőmondatok nem játszanak, például: „Sütött a nap.” Meg kell magyarázni! Például: „Egy hét esőzés és hideg szél után tegnap csukott szemmel utaztam a HÉV-en, hogy a nap a szemhéjaimat is fel tudja melegíteni.”

-               Nem szabad mindig a Rixiről vagy Íviről írni, csak ha valami extrát csinál/mond. Nem elég annyi, hogy „Vannak.” Én ennyinek folyton tudok örülni, de ide más is kell!

-               Nem maradhat ki nap! Több lehet egy naphoz, de átcsoportosítani nem szabad!

-               A pozitívságot nem követheti negatívság. – Mondtam már, hogy egy cinikus szarházi vagyok? Ez lesz a legnagyobb kihívás.

És akkor vágjunk bele!

Tegnap este támadt egy kurvajó ötletem, amin gondolkozhattam.

Ez lesz a formátum, így nem fog elveszni a KNV blogbejegyzések közt. Holnap találkozunk!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandokanagyvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr512731180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LacKoLa 2011.03.11. 22:38:53

az a helyzet, hogy én már régóta így élek, csak nem jegyzem fel a dolgokat, pedig az tényleg jó lenne
...de itt van néhány példa erről a hétről:

-egy régiségbolt kirakatában, ami már eleve kurva menőn volt berendezve, ott ült egy fekete cica, és nézelődött. kurva jó volt > az élet szép

-szembejött egy nagyon szép lány, aki csak úgy magában mosolygott > én is mosolyogtam > az élet szép

-lepukkant troli, szokásos lepukkant arcok. a sok búvalbaszott ember közé felszáll egy ugyanolyan búvalbaszott, gondterhelt nő. mindössze annyival lógott ki a sorból, hogy volt nála 3-4 szép nagy színes, lebegő lufi.
leült, a lufik meg csak lebegtek a kezében.
nagyon vicces volt ez az ellentét a troli plafonjához szertelenül dörgölőző vidám lufik, és az alatta ülő fásult féreg emberek között > én ezen a látványon sokat mosolyogtam, arra gondoltam, milyen ironikus, meg hogy > az élet szép

-ma idén első alkalommal egy szál pulóverben ugrottam le a boltba. ez volt az első alkalom kabát nélkül, közben arra gondoltam, hogy ez jó > az élet szép

Admiralilles · http://kalandokanagyvarosban.blog.hu 2011.03.12. 08:52:41

@LacKoLa: Na igen, ezt el is felejtettem, hogy be lehet szállni a mókába! Ha valakinek van pozitívsága, ossza meg bátran!
süti beállítások módosítása