bodottá

2011.01.13. 22:39

Mióta is már, hogy úton vagyunk? Kint a nyílt vízen, ezzel a lélekvesztővel. Egy év. Sőt, több mint egy év! Kész csoda, hogy kitartottunk. Nem esett szét ez a bárka és a legénységem is mellettem maradt. Néha akadtak kisebb zúgolódások, de semmi olyan, amit egyik társuk cápamarcangolt tetemének látványa nem oldott volna meg. Áthúzni a hajó alatt! – adtam ki a parancsot.
Vesztegeltünk szélcsendben és kánikulában. Sodródtunk az enyhe szellővel. Recsegett a főárboc falvakat elfúvó roppant viharokban. Törtünk jeget a vitorláról és néha jó széllel siklottunk a nagy kékségen.
- Föld! Szárazföld, az isten szerelmére! Pont előttünk! – Rikoltozta az őrszem. Ha a bolondját járatja velünk, biztos, hogy kivégeztetem – gondoltam. Felmentem a posztomra, hűséges elsőtisztem már ott várt a látcsövemmel. Kétkedve néztem a csőbe, de azonnal elakadt a lélegzetem. Lehetséges ez? Ennyi reménytelen utazás, szenvedés és megpróbáltatás után kiköthetek végre? Megpihenhetek? Oázisra leltünk a Szaharában?
Egy trópusi sziget, gazdag növényzettel. Horgonyt le! Csónakba! Remeg a lábam a ladik orrán, ahogy a fiúk lélekszakadva húzzák a lapátokat. Egyre erősebben szorítom a lobogóm, amit majd leszúrok az aranyló fövenybe. Száz méter. Hetven méter. Harminc. Tíz. Kiugrok, derékig vízben gázolva. Már ez is mennyei érzés. Nem mozog a talaj. Helyben vagyok, egy darabig nem kell a bizonytalanon hánykolódnom. Kiverekedem magam a vízből és hálát adok az Univerzumnak, hogy elhozott ide.

 

Lehet picit epikusabb lett a kelleténél, de jól esett leírni. Felvettek a könyvtárba, jövő héten megyek intézni a papírokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandokanagyvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr422582314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dittike 2011.01.14. 09:45:55

jihííííííííííííí
de jó!
Ügyes voltál!!!!!!

mildyke 2011.01.15. 12:48:22

Gratula!

Kíváncsian várjuk, milyen új állatfajokra lelsz az ismeretlen szigeten :)

Hayna 2011.01.18. 17:21:55

Akkor már nem is használhatatlan a diplomád :)
süti beállítások módosítása