Alázás - nagy címlet

2011.04.21. 18:04

Miért van húszezres? Szerintem nincs létjogosultsága. Sőt, gyakran a tízes is egy szívás. Nem láttam még olyat, hogy egy húszezres nem teher valakinek. Nem úgy értem, hogy a pénz a teher, hanem a címlet. Mindig, amikor húszast kapok, azon kell gondolkoznom egész nap, hogy ki fogja ezt felváltani nekem. Ma például ezért kellett egy kakaót és két zsömit bankkártyával kifizetnem.
És mire is való? Ha valaki vesz egy új tévét, vagy egy autót, akkor könnyebben tudjon pengetni? Ez egy faszság, mert van az ilyen ügyleteknek kultúráltabb formája is, pláne a mai modern világban. Lásd: utalás, online tranzakció. Ez állam bának is jobb, mert így könnyebben tudják követni a pénzünket.
Ez a húszezres-dolog leginkább a rosszarcú maffiózóknak kedvez, mert könnyebben el tudják rejteni az illegálisan, csempészcigarettába hempergetett és prostituáltakból kivert forintokat.
Komolyan, nem értem én ezt. Ha valaki tudja, hogy miért vezették be, az segítsen már rajtam, mert megőrülök!

Szerző: Admiralilles

6 komment

Címkék: alázás

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandokanagyvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr842845521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dittike 2011.04.21. 19:17:10

Valóban gáz a 20 ezres, az utolsó 20 ezres meg aztán még gázabb. :D

süttyő 2011.04.21. 20:28:45

még sosem láttam ilyet!

Hayna 2011.04.22. 05:59:33

Nem kell hanyagul otthagyni a kocsmában visszakapott aprót. Ha a húszezres mellett csörög még a pénztárcádban némi nehézpénz, gond nélkül kifizetheted a kakaódat reggel.
Azért jó, hogy az a legnagyobb gondod, hogy nem tudják felváltani a rengeteg húszezresedet :)

Metál Isten 2011.04.25. 12:23:56

Nem lehet mindenütt bankkártyával fizetni. Valahol azért, mert nem akarják, hogy nyoma legyen(és ehhez nem is kell maffiózónak lenni, pl veszel egy használt autót magánszemélytől,) van, ahol meg azért, mert a bolt smucig fenntartani egy kártyaolvasó készüléket. (Meg ott is jobban lehet a kp-vel ügyeskedni.) Nem tudom, hogy a nyugdíjat utalják-e most vagy a postás viszi, de ha így van, akkor vastag borítékokat vinne a postás, szóval kell az a húszas. Amúgy meg, ha kártyával fizetsz, akkor az állam pénzét kíméled az amortizációtól és ezzel olcsóbb vagy az államnak. (Nem vicc, ez kimutatható.)

Admiralilles · http://kalandokanagyvarosban.blog.hu 2011.04.25. 20:51:11

@Metál Isten: Én pont ezekre a dolgokra gondoltam.Viszont majdnem mind olyan, amivel az állam rábaszik. Ergo miért is vezették be a húszezrest? Arra vagyok kíváncsi, hogy amikor bevezették, mit mondtak róla a híradóban. Lehet nekiugrok és kikeresem a videótárból.

Metál Isten 2011.04.25. 21:56:45

Az állam hülye, ne csodálkozz semmin és ne keress semmiben ésszerűséget! :)
süti beállítások módosítása