Gondolkozz! Pöckölj! Fasz!

2010.03.20. 12:51

Emlékeztek még a bundáskenyeres pörgésre? De rég is volt… Eszembe jutott, mert ma bundáskenyeret ettem - Ívi anyukája csinálta, köszöm szépe! -  és nem is akárhogy, hanem késsel, villával. Nem rossz, mert nem leszel tőle fülig szaros olajos. Erről azért nem csinálok szavazást.
A héten kirúgtak… tőlünk három embert. Leépítés. Belegondoltam, hogy milyen lenne, ha engem is leépítettek volna. Annyira azért nem lennék megnyugodva. Szar lehet nekik. Egy hétig elökörködnék itthon, de aztán elkezdene nagyon rosszul érinteni a dolog. Ezért keresek másik helyet már most, mert közel sem biztos, hogy vége a létszámcsökkentésnek.
Eszembe jutott, mit felejtettem el többször is. Egyik nap, amikor reggel ballagtam dolgozni – nem tudom, talán az a hely ihlet meg ennyire, vagy a tudat, hogy nyolc órára le kell kapcsolnom csapongó elmémet – azt vettem észre, hogy kurva sok a csikk az utcán. Egyik nap számoltam is, max hat lépést tudtam megtenni, hogy ne lássak újabb cigimaradványt, de az átlag olyan két-három lépés volt. Én ezt dühítőnek és undorítónak tartom. Egy tirpákság. Oké, cigizz, a te döntésed, csak akkor mondjuk ne panaszkodj nekem szünetben, hogy szarul jössz ki a fizudból. Számít az a havi tizenöt ezer – mert észre sem veszik és ennyit basznak ki arra a fosra. De ami a legfontosabb, hogy ne pöcköld szét azt a szart! Lefosom, hogy milyen menő a mozdulat, meg milyen fasza, amikor a parázs szétpattan az aszfalton. Ha ezt csinálod, egy tatártirpák (beszarok, ismeri ezt a szót a Word) vagy és pont. Erről nincs mit vitázni. És itt jött az isteni szikra. Bevezetném a csikkadót. Szálanként (csikkenként) négy – öt forintot rá kéne dobni az adóra, ami menne a közterület fenntartóknak, hogy vegyenek fel több utcaseprőt. Szerintem kibaszott jó ötlet. És nem szólhat rá senki semmit, mert tényleg, csak végig kell menni egy random utcán vagy parkban és láthatod. Meg jó szopatni a hülye dohányosokat. Aztán ha mondjuk egy év múlva az utcaseprőknek nem lesz elég munkájuk, mert az emberek elgondolkoznak a dolgon – amire valljuk be, Magyarországon igen kicsi az esély. A furkók még jobban csikkeznének, mert „fizetek érte, megtehetem!” Akkor csináld! Fasz! – akkor el lehetne törölni. Tényleg ez az egyetlen baj, hogy ez után úgy éreznék, hogy legálisan csinálják, pedig nem! Ez az adó a cigaretta végtermék kommunális elhelyezésének díja. Ha kukába dobod, a csikk akkor is csikk. Legalább is ezzel lehet érvelni.
Ezt jó volt leírni. Erről talán csinálok szavazást. És akkor most kihívnám vitára dohányzó olvasóimat. Gyertek gyerekek, ütközzünk meg a kommentfelületen!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandokanagyvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr741854417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ntlgbr 2010.03.20. 15:01:26

Jogos. Csikket nem dobálunk szét. Még én sem, pedig dohányzom. De nem dobálok. Elmegyek kukáig, vagy visszateszem a dobozba. Szarul néz ki mindenütt a sok csikk. A durva az, ha kimész a természetbe (Tiszapart töltés, pl.) ott is mindenütt van. Ugyanolyan gyakorisággal, mint a városban bent.
Felbasz.

jangamen 2010.03.20. 18:34:03

jelenleg 74 százalék a cigaretta adótartalma, jusson a kurva utcaseprőkre belőle pénz.

Félretéve a -sajnos korántsem- viccet, ha megfelelő közönként lehetőséget adnak arra hogy egy arra kijelölt helyre dobjam a csikket, akkor nincs miről beszélni, ha pedig nem, akkor pláne nincs.

Most játszd el azt, hogy hány lépésenként találsz csikktartót ahova a mocskos geci dohányos eldobhatja a csikket. Ja hogy kilomérterenként egyet? Akkor miről beszélünk?

Admiralilles · http://kalandokanagyvarosban.blog.hu 2010.03.20. 19:32:08

@jangamen: Amerre járok és ezt játszottam (Árpád híd metrómegálló - Kassák utca) pont hogy van sok kuka. Most, hogy így átgondolom, ötszáz méterre jut 8, de hétfőre megszámolom. Ezen felül rengetegszer láttam a már leírt jelenetet a pöcköléssel pl. villamosmegállóban. 4-6-os vonal, minden megállóban legalább 4, ha nem több kuka. Már nem is keresik. Ott van öt méterre, de semmi. A lehetőség ott van. Ha nincs, akkor is vannak más módszerek. Nem az utca tehet arról, hogy fontos rágyújtanod. És vannak egyéb alternatív megoldások is. Lásd az első bejegyzést! Tedd szépen vissza a csikket zsebbe, dobozba. Vagy azt nem, mert undorító? Ha eldobod akkor nem lesz az? Tehát amint látod, van miről beszélni.

Dittike 2010.03.20. 22:08:13

Na akkor.
Mondjuk eldobják a csikket azok a parasztok, de tudjuk-e azt, hogy a dohányosok hány százaléka dobja el a csikket????
Ha belegondolok akkor lehet kb. 10% dobja el. Körülbelül pont annyi, mint a nemdohányzók köréböl az, aki eldobja a szenyás papírt, mekis poharat, taknyoszsepit az utcán, a kuka mellé, alá.
Ha erre fussa a közterületiseknek(márpedig futja, mert nagyrészt ezért vannak)akkor fussa már arra is hogy utcaseprő bácsi valóban felsepregesse kérem szépen.
Jogos a kérdés. Mindenki egye meg a csikkét, vagy dobja kukába!!!!

jangamen 2010.03.20. 22:11:04

nem-nem, félreértettél.
a kérdés a kukát számát illetően komoly volt, nem vagyok tisztában az ottani viszonyokkal. Az bizonyos, hogy pl. itt a kisvárosban BŰNTETIK a csikkdobálókat nálunk (30 ezer forintra) és megmondom őszintén, eszembe nem jutna eldobni csak úgy. No nem a büntetés miatt, hanem mert ahogy bevezették ezt, úgy rakták TELE a várost csikktartókkal (értsd: 15-20 MÉTERENKÉNT! egy csikktartó).

Sajnos azonban ott van Pécs, mint ellenpélda: elgyalogolhatsz egy kilómétert (!) lazán akármerre úgy, hogy egy darab kukát ne találj. Kérdem én, miért is? És itt vonatkoztassunk el egy pillanatra a csikkektől. Ha elvárom az emberektől hogy ne szemeteljenek, adjam már meg a lehetőséget arra, hogy legyen hova eldobni amit termelt. Legyen az üveg, papír, avagy csikk.

Hozzáteszem szép a történet, de miért nem a következőkön akadunk ki:

1. miért nem kizárólag visszacserélhető műanyag üvegek léteznek

2. miért nem kizárólag újratölthető elemeket gyártanak

sorolhatnám.

cyberfuker85 2010.03.21. 04:08:32

bebaszna ha nem szólnék hozzá ehhez. egyet kell értsek több emberrel is bizonyos dolgokban, szóval lássuk mit kíván a magyar nemzet: mivel 30k a bírság nem is kérdés,hogy nem kifogás van-e kuka az utcán vagy nincsen, a csikket NEM szabad eldobni, ha már szívod a te feladatod ,hogy legyen nálad egy fémdobozka akármi amibe gyűjtheted ha nincsen kuka. aláírom én is több ezer csikket pöcköltem el (baján a koli erkély pl mindenki nézzen magába) de amikor tehettem a kukába dobtam, sétáltam vele extrába 4-5 métert ha kellett. amúgy szerintem sincsen túl nagy különbség a mekis maradványok vagy a taknyos zsepi, csoki papír, fasztudja mi között...a szemét az szemét, szóval illett volna őket is belekölteni az ódába nem csak a dohányosokat, csak mert őket mint csoportot könnyebb megkülönböztetni a 'hétköznapi' szemetelőtől...de ha már nem szemetelünk, hogy védjük a környezetet akkor tegye fel a kezét aki szelektíven gyűjti a papírt üveget stb otthonában (mint anyukám) és elsétál a saját szemetével! a legközelebbi gyűjtő pontra?itt angliában minden ház kapott 2-3 műanyag húsos ládát a szemétszállítási díjakból és itt valóban rengetegen szelektívek (én nem,és szerintem is szomorú - de legalább már nem cigizek :-p ) az engem is zavar ,hogy a visszaváltható termék csomagolások fele, ha nem több még mindig nem visszaváltható...mindenesetre ott a szelektív kuka, ha tényleg megerőltetned magad a környezeted pro-jára és nem csak a reklamáció megy, hogy ez sincsen, meg az sincsen. amúgy nem tudom mire költik azt az iszonyat pénzt a dohányosok adójából,mert pl az ózonjukat nem foltozgatják be belőle...ja de ez megint másik topik. szóval szumma szummárum'(ezt sem ismeri a Word) nem mutogatni kell hanem tenni valamit mert az vezet csak eredményre...ötletek meg lehet adni, hogy mitől lenne szebb a környék, de nem hiszem, hogy a blogolvasók értékelnék ha környezetvédelmi fórumot indítanánk itt.

Admiralilles · http://kalandokanagyvarosban.blog.hu 2010.03.21. 12:02:55

@Dittike: Nem tudom, hogy az emberek hány százaléka dobja el a csikket és azt sem, hogy a nem dohányzók hány százaléka dobja el az üveget, zsepit, stb... Te sem tudod. Utcaseprőből pedig nincs elég, mert az utcák retkesek. Ezt nagyon szépen lehetne finanszírozni a már említett adóból. A mekis pohár felünőbb, mint egy apró csikk, mégis jobban látni az utcán. Ez már egy mennyiség.

LacKoLa 2010.03.21. 12:14:20

bárcsak az összes csúnyagonosz cigicsikk átváltozna színes labdákká, és akkor váov de jó lenne
www.youtube.com/watch?v=R_kLwQJUqYU

...én aztat kivánom :F

Admiralilles · http://kalandokanagyvarosban.blog.hu 2010.03.21. 12:14:38

@jangamen: NEm vagyok benne biztos, de ha jól tudom, Pécsen rá sem lehet gyújtani közterületen.
A másik meg hogy én speciel elvárom az emberektől, hogy ne szemeteljenek, akár van kuka, akár nincs. A járdára sem szarok oda, ha nem találok wc-t. Mondjuk más ilyen téren sem szégyenlősködik. Pláne itt.
A többi is kiakasztó természetesen, teljesen jogos, de ez picit olyan, hogy "én nem vagyok hibás, mert a másik is ezt csinálta". Tehát maradjunk a témánál.

jangamen 2010.03.21. 12:51:34

@Admiralilles: rosszul tudod. Ha az emberekre annyiszor jönne rá a szarás, ahányszor elszívnak egy cigit, hát maradjunk annyiban hogy jópáran odaszarnának a járdára. Félre értés ne essék, én nem dobálom el a csikket, mint ahogy egy zsebkendőt sem dobok el soha, egy mekis papírt sem és folytathatnám. A példákat csak azért hoztam fel, mert "mindennapi környezetszennyezés" tekintetében huszadrangú a csikkdobálás és fenntartom: ha nem teremtenek lehetőséget arra, hogy legyen hova eldobni, akkor bekaphatják. Mondok jobbat: ha az egész kurva városban nincs nyilvános WC, akkor nem kell meglepődni, ha lesz aki a járdára szarik. Ez ilyen.

@cyberfuker85: pont a koli erkély jutott eszembe nekem is. Hejj, régi szép idők :D

Admiralilles · http://kalandokanagyvarosban.blog.hu 2010.03.21. 16:36:30

Én azért a csikkdobálás ellen keltem ki, mert szerintem közel sem huszadrangú. Ha az utcán levő szemetet nézzük, akkor a csikk viszi a prímet. Igen, ha nincs lehetőség, hogy rendesen kidobhassam a szemetemet, bekaphatják. De ez akkor sem jogosít fel senkit a szemetelésre. Attól, hogy cserébe szemetelünk, nem nekik olvasunk be, hanem magunkkal és embertársainkkal baszunk ki.

Hayna 2010.03.21. 18:36:49

Fiacskám itthon még 6 lépést se tudsz megtenni csikkmentes övezetben, ahogy kilépsz a házból mindjárt ott az az undormány, és még jó, ha nem az ajtónk előtt dobja el valami bunkó, vay a liftben, ahol volt Tilos a dohányzás felirat, de mindig leszedik.
A ház előtti füvesített terület tele van dobálva, a járda úgyszintén. Aztán előfordul a járda melletti bokrok alatt, néha a járdán is kutyapiszok, és mindenféle szemét. Annyi utcaseprő a világon sincs, hogy mindezt folyamatosan el tudná takarítani. Végigmegy a seprőgép, fél óra múlva ott az utánpótlás. A gyönyörű Jókai-parkban mázsaszámra szedik össze a szemetet reggelenként.
Megoldás: a közterületfelügyelők ne állandóan az autósokat zaklassák, hanem kapják el a szemetelőket. Első esetben elég 10.000 bírság vagy 2 napi utcaseprés, visszaesőknek több.
Erre elég egy helyi rendelet, de az állandón pénz miatt síró önkormányzatok valahogy még nem jöttek rá a pénzszerzésnek és a rendcsinálásnak erre az egyszerű módjára. Szerintem törvényben kellene kötelezővé tenni országosan.
Először pénze lenne az önkormányzatoknak, később tiszta utcák.

mildyke 2010.03.21. 22:23:36

Pécsett valóban létezik egy rendelet(kb. 1 éve?), miszerint KÖZTERÜLETEN TILOS A DOHÁNYZÁS! Kérdezzétek meg, hány közterületfelügyelőt láttam azóta! Egyet sem, pedig suttyomba én is rá szoktam gyújtani, legalább amikor a buszt várom. Mégsem vagyok akkora tirpák, hogy bárhová eldobjam a csikket. És nem azért, mert rendelet tiltja, hanem egyszerűen azért, mert tudom, hogy helytelen, gáz és a saját környezetemet rondítom vele mindamellett, hogy vszleg másokat is nagyon zavar. Ugyanez igaz a szemetelésre.
A szomorú az, hogy mindig az olyan gerinctelen, igénytelen emberek cselekszenek így, akikben nincs meg ez a belső kontroll, vagyis szarnak bele, hogy más mit gondol, mi lesz 20 év múlva a Földdel vagy hogy mit mond a rendelet. Nem szerettek érte, de nálam előfordult már, hogy ezt néhány szóban kifejtettem egy lányzónak (nem szeretném jellemezni), aki a kukától 5 méterre dobta el a csikkjét, majd a buszon szétdobálta a szotyihéjat, hátha elszégyelli magát. Azóta ő és a barátnői is utálnak, de még mindig ugyanúgy szemetelnek ...

jangamen 2010.03.21. 23:06:14

@mildyke: közterületen: iskola, kórház templom 50 méteres körzete. Ott tilos a dohányzás, ergo a város 95%-át nem érinti, de nem is ez a lényeg. A lényeg hogy a csikkdobálás, szemetelés gusztustalan és undorító, de tartom amit mondtam és igen egyetértek itt sokmindennel. BÜNTESSÉK azt aki szemetel, de adjanak esélyt arra, hogy emberi távolságon belül a megfelelő helyre dobhasd a szemeted.
süti beállítások módosítása