A fény keresése

2009.10.24. 18:37

Kezdek megőrülni. Ma egy nyúllal beszéltem. Lassan illene csinálnom is valamit. A hétvégém eddig elég semmilyen volt. Tegnap egész nap filmeket néztem. Hogy bírja ezt valaki egész héten? Azt hiszem bontok egy sört. Bocsánat a szétszórtságért, de most keltem, mert délután elszundítottam, valószínűleg az ingerszegény életmód miatt. Amikor fölkeltem, ki akartam dobni egy dobozt, de közben pisilnem is kellett, és majdnem a vécécsészébe került a doboz. Ilyen vagyok ébredéskor. De kezdek helyrerázódni. Mindjárt hat a sör. Huhh. Naszóvalakkor. Tényleg csak boltban voltam, olvastam, filmeztem, kemény harcokat folytattam Riglivel az ágyba szarás kapcsán. Megelőzendő a nagyon vicces kommenteket, ő akar mindig az ágyba szarni. Ja, valamit kihagytam.

 

Erre született. Az egész birodalmat felforgatták érte, jelöltek tízezreit utasították el, kik a kudarcot követően maguk vetettek véget életüknek. Egy cél érdekében egy személynek kell megtalálnia az egyetlen megoldást. Ő a Kiemelt. Kiképzése talán az egyik legkeményebb volt a multiuniverzumban. Rögtön egy kínokkal teli eljárásnak vetették alá, ami sokat ragadott el lelkéből, hogy meghosszabbítsák életét. Ezt követte a fizikai felkészülés. Tizenkét éven át edzették testét és akaratát. Egy spártai veteránnal két év után birokra kelhetett, a harmadik évre le is győzte volna. A máguslás tudományát csak ez után kezdték el oktatni neki válogatott alkimisták, csatamágusok, szerzetesek és boszorkák. Még huszonnégy év, és a gyakorlatot is magáévá tehette a maradék három tucat és tíz évben. Ezt követően személyesen az uralkodó hívatta magához.
Két napig utaztak kastélyában, mire elértek a trónteremhez. Szolgái nem értették, mit keresnek egy sziklafal előtt, majd a Kiemelt felemelte karjait, bebocsátó igéket mormolt és a föld megremegett. A Sziklafal egy ajtó volt, amit a világ első fájának egy ágából készítettek. A szolgák mind megtébolyodtak, ahogy benéztek a trónterembe, minek leírására nem léteznek használható fogalmak ebben a valóságban. Hősünknek viszont meg sem kottyant az élmény. Besétált, és istene elé térdelt. Egy hang sem hallatszott. Mentálisan kapta az utasításokat és jó tanácsokat, az asztrális sík olyan rétegein keresztül, amik nem is léteznek. Mikor kilépett, készen állt a feladatra. Vissza kell állítania a fényt világában. Még a probléma igazi okát sem tudta, nem hogy a megoldását. Minden régi feljegyzés elveszett, már eónokkal ezelőtt. Elzarándokolt az Északi urak világába, keletre a Tan őrzőihez, délre, az élet forrásához, és nyugatra, az Elkárhozott Birodalmak királyaihoz. Csak információ morzsákat kapott, mik alapján szertartásokat állíthatott elő. A komponensekből csak a legtisztább, legkiválóbbak voltak megfelelők számára, de semmi nem használt. Egy újabb emberöltő telt el. Egyik éjjel egy szokványos, kedves ligetben hajtotta álomra a fejét, minek rég elveszett neve egy ősi, kihalt nyelven azt jelentette: A Főbérlő Hívása. A Kiemelt álmot látott ezen az éjjelen. Az élethosszabbító eljárás óta nem voltak álmai, már nem is tudta, milyen az. Hajnalban fölriadt, és azonnal csomagolt. Összeszedte minden erejét, és megalkotta a leggyorsabb hátast, amit valaha alkottak, és a Koronaváros irányába vette az utat lángoló paripáján, minek szemei ezernyi apró rubinként tekintett a jövőbe, útja és léte végére. Hősünk egy nap múlva a trónterem előtt állt. Bebocsátása után odament egy titkos ajtóhoz, ami egy kamrába vitte. Elemi fényt kellett létrehoznia, de az is csak olyan sötétet eredményezett, amiben körvonalakat látni, ha nagyon koncentrál az ember. Megnyomott egy gombot, és az újabb gömbök alkalmazása helyett kicsit kijjebb tekerte a már helyén levőt. A változás szó szerint vakító volt. A Kiemelt elpárolgott a tiszta fény hatására, de tudta, hogy sikerült. Tudta, legyőzte a sötétet, és a birodalom megint virágzásnak indulhat. Életének utolsó pillanatában, mielőtt örökre eltűnt még tudott szólni minden tudattal rendelkező lényhez több mérföldes körzetben. Az üzenet így hangzott:
„Vegyetek egy burát az égőre, mert a pára elrontja az érintkezést. Kábé hatszáz forint.”  

Van villany a fürdőben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandokanagyvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr131472310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hayna 2009.10.25. 06:13:00

Drága Kicsikém!
Már megint nem jól tettem, hogy már megint nem mentem fel a nyuggerjegyemmel a nagy büdös fővárosba. Voltak ilyen terveim, de mint a legtöbb tervem, ez is csak terv maradt.
Mert akkor felriasztottalak volna haynali 10-kor, felcibáltalak volna a Várba (gyalog!), be a Nemzeti Galériába, hogy megnézhesd a kedvenc képemet, ami a legborúsabb időben is felderíti az embert - és hogy láss valami szépet is, mert nem lehet állandóan képregényen, rajzfilmen, sörön és gyorskaján (ilyen sorrendben) élni.
A nyulat levihetnéd néha legelni száraz időben (ha nincs a közelben legelhető fű, annál jobb, legalább sétáltok), aztán be lehetne rakni a ketrecbe, könnyebben elviselné - és mégiscsak jobb egy nyúlnak a szabadba szarni, mint ágyba, bár ez természetellenes körülmények között tartott állatoknál nem ilyen nyilvánvaló...
Ma gombócos káposztát készítek és túrós kalácsot (ha itthon lennél lekváros is lenne), tegnap pizza volt, szerintem kicsit sós a babba szerint éppen jó :)
Azt hiszem, itt is elkezdek blogot írni (aztán vagy folytatom, vagy nem, mint máshol), azt híszem Nyuggerblog lesz a címe - indexes bunkók kommentjeiből ihletet kapva...

Hayna 2009.10.25. 06:19:23

A fényről
Az égő a fürdőszobában búrával is nagyon gyorsan kiég. Egyrész, mert vacakok az égők (apai nagyszüleidnél már az ősidőkben is volt villany, akkor egy égő másfél évig tartott); másrészt mert drága (nagyondrága!) áramszolgáltatóink ki tudja miért változtatgatják a feszültséget... A minőség romlik. Az embereké is.

Admiralilles · http://kalandokanagyvarosban.blog.hu 2009.10.25. 08:57:48

MOst nem állok neki itt vitatkozni, de a kommented teli van égbekiáltó marhaságokkal, a másik, hogy írjál blogot, de ne ide! Az ilyen dolgokat meg lehet beszélni velem telefonon, satöbbi. De ha teliirkálod azokkal a dolgokkal a blogomat, amikkel otthon szoktál csesztetni, akkor nem lesz kedvem írni. Ennyi erővel tényleg maradhattam is volna. U.I.: Negyed hétkor kommentelsz? Beteg!

Admiralilles · http://kalandokanagyvarosban.blog.hu 2009.10.25. 09:00:44

Döntöttem, ezeket a kommenteket még bent hagyom, de akkor legyen ez a vége.

cyberfuker85 2009.10.25. 22:12:10

szerintem jókat ír anyukád és szégyelehetnéd magad amiért így beszélsz vele...lett volna lekváros is ha otthon vagy...hát nem érted?amúgy meg az csak ne fenyegetőzzön moderálással aki két-három naponta postol.de viszek haza innen rengeteg villanykörtét ha megyek haza legközelebb csak mondd meg milyeneket vigyek.itt én vagyok a villanykörtés srác.komolyan.
más
lacika köszi a szauruszt elég laza lett.gondolom te rajzoltad, vagy max a rácz dávid általánosból de nem hiszem ,hogy láttad az elmúlt 10 évben.(én nem legalábbis) úgy hallottam, hogy a 85-86os évfolyamból egyedül neki van lövése arról,hogy hogyan kell kiszámolni a NASA űrhajóinak
a matekos problémáit...

TÖBB KOMMENTET!TÖBB POSTOT!
már a góczán pisti is tudja ,hogy ide írsz.remélem beköszön.

hol a novella?a késes??????

zárom soraim

cyberfuker85 2009.10.25. 22:16:25

sorozatajánló!

én még nem láttam most olvastam a junkien.
a babylon 5 írója csinálta aki mint kiderül a cikkből "a képregényvilágban lett ellentmondásos, de annál nagyobb név"

itt a link csekkoljátok le:
www.sorozatjunkie.hu/2009/10/25/meltatlanul-elfeledve-jeremiah/
süti beállítások módosítása